Konto firmowe i konto osobiste na Instagramie – czym się różnią?

Konto firmowe na Instagramie

Instagram to świetna platforma dla wszystkich tych, którzy chcą stać się influencerami, jak i dla tych, którzy prowadzą własny biznes. Widoczność w Social Mediach może pomóc w stworzeniu rozpoznawalnej marki i generować sprzedaż. Do podstawowych zastosowań, czyli wrzucaniu zdjęć i przeglądania profili innych użytkowników w zupełności wystarczy nam prywatny profil na Instagramie, do zastosowań bardziej profesjonalnych tudzież komercyjnych do dyspozycji mamy specjalne konta firmowe, czym różnią się one od kont osobistych?

Konto firmowe na Instagramie – lepsze możliwości analityczne i możliwość promocji

Pierwszą dodatkową funkcją, jaką otrzymujemy wraz z kontem firmowym na Instagramie, jest dostęp do większej liczby statystyk dotyczących naszego profilu. Dzięki temu mamy możliwość lepszego poznania i zrozumienia naszych odbiorców, a dzięki temu będziemy mogli tworzyć bardziej dopasowany dla nich content i lepiej śledzić to jak odbiorcy reagują na niego.

Jeżeli więc używasz Instagrama jedynie w celu poszukiwania inspiracji w interesujących Cię tematach lub do podglądania tego, co dzieje się u Twoich znajomych i rodziny w zupełności wystarczy Ci konto osobiste. Dodatkowo, konto osobiste można ustawić w tryb konta prywatnego, dzięki czemu treści publikowane przez nas na Instagramie będą widoczne jedynie dla osób, które są zaakceptowanymi przez Ciebie obserwującymi – opcja ta niedostępna jest dla kont firmowych.

Kolejnym aspektem konta firmowego jest możliwość zastosowania go do promowania treści, które umieszczamy na Instagramie, a tym samym promowania naszego biznesu.

Narzędzia analiytyczne, czyli Instagram Insight


Dostęp do Instagram Insight daje nam podgląd szeregu danych statystycznych dotyczących naszego profilu na Instagramie. Dzięki czemu dowiemy się, z poziomu aplikacji, m.in. tego, jaki zasięg mają nasze posty, a nawet, jaka jest charakterystyka demograficzna naszych obserwujących (wiek, płeć, lokalizacja itd.).

Promowanie postów


Dzięki kontu firmowemu otrzymasz możliwość promowania swoich postów, zwiększając tym samym ich zasięg, czyli liczbę osób, którym dany post wyświetli się na feedzie. Ustawiając promocję posta na Instagramie mamy możliwość wybrania grupy docelowej danej promocji i określić budżet danej kampanii promocyjnej.

Możliwość szybkiego kontaktu dla obserwujących


Posługując się profilem firmowym mamy możliwość uzupełnienia naszego profilu o dane kontaktowe, dzięki czemu użytkownicy odwiedzający Twój profil będą mieli możliwość szybkiego skontaktowania się z Tobą z poziomu aplikacji.

Jeżeli nie chcemy być przykuci do naszego telefonu i zajmować się odpisywaniem na każdą wiadomość, która do nas spływa, mamy możliwość ustawienia szybkich odpowiedzi, czyli zestawu gotowych odpowiedzi, które kontaktujący się z nami użytkownicy otrzymają automatycznie bez naszej ingerencji.

Sklep na Instagramie


Od jakiegoś czasu Instagram umożliwia prowadzenie sklepu bezpośrednio przy użyciu aplikacji Instagram. Dzięki czemu użytkownicy Instagrama mogą dokonywać zakupów w Twoim sklepie bezpośrednio z Twojego profilu lub specjalnych postów sprzedażowych.

Kto potrzebuje firmowego konta na Instagramie?


Każdy, kto chce budować markę i promować swoją działalność w internecie, nawet jeżeli chce skupiać się jedynie na organicznym pozyskiwaniu nowych klientów.

Posiadanie firmowego konta na Instagramie opłaca się wszczególności jeżeli produkt lub usługa, którą oferujemy naszym odbiorcą, może być w sposób atrakcyjny ukazana na zdjęciach.

Dla zwykłych użytkowników Instagrama w zupełności wystarczające będzie konto osobiste. Istnieje jednak również trzeci typ konta, czyli konto twórcy, dedykowane osobom publicznym oraz artystom. Ten typ konta na Instagramie daje nam dostęp do niektórych funkcjonalności konta biznesowego takich jak np.: ograniczone statystyki oraz opcjonalny przycisk szybkiego kontaktu dostępny na naszym profilu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak szybko zdobyć lajki i obserwujących na Instagramie?

Jak założyć konto na Instagramie?

Estetyka na Instagramie - czy jest ważna?