Instagram - czym jest i jak powstał?

Co to jest Instagram


Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, a w samej Polsce korzysta z niego około 9,2 miliona osób. Jest to prosta w obsłudze, intuicyjna aplikacja, która ciągle zdobywa na popularności. Ale jaka jest historia za powstaniem tego unikatowego portalu i co stoi za jego niezwykłym sukcesem?

Co to jest Instagram?

Instagram to prosta aplikacja, która pozwala jej użytkownikom na dodawanie zdjęć i krótkich wideo oraz dzielenie się nimi z obserwatorami. Z roku na rok dodawane są też nowe funkcje i obecnie możemy też dodawać i oglądać dłuższe treści za pomocą opcji IGTV oraz wysyłać prywatne wiadomości oraz zdjęcia, które znikają po otworzeniu przez odbiorcę. Zarówno założenie konta, jak i jego obsługa są niezwykle intuicyjne i być może właśnie dzięki temu aplikacja jest tak popularna.

Twórca aplikacji

Osobą odpowiedzialną za stworzenie aplikacji jest Kevin Systrom z Holliston w Stanach Zjednoczonych. Początkowo, pracował on dla firmy Google, gdzie zajmował się tworzeniem nowych funkcji dla Gmaila, a kiedy inny programista, Mike Krieger, pojawił się na jego drodze, postanowił on porzucić pracę dla korporacji. Niedługo po tym, mężczyźni wspólnie opracowali pierwotną wersję Instagrama.

Burbn - pierwsza próba

Burbn było pierwotną wersją aplikacji, której nazwa była zainspirowana zamiłowaniem Systroma do whisky i burbona. Na samym początku, aplikacja posiadała tylko jedną funkcję - udostępnianie lokalizacji, jednak szybko okazało się, że było to za mało. 

Niedługo po tym zapadła decyzja o wprowadzeniu możliwości udostępniania zdjęć i planów. Niestety aplikacja nie odniosła sukcesu i niewiele osób było zainteresowane korzystaniem z niej. Wynikało to z tego, że była ona niesamowicie skomplikowana w użyciu, a oferowane funkcje okazały się być niepraktyczne.

Szybko okazało się też, że użytkownicy korzystają tylko z opcji publikacji zdjęć, co zainspirowało twórców do pracy nad nową aplikacją, która miała skupiać się wyłącznie na tej funkcji.

Jak powstał Instagram?

Twórcy skupili się na stworzeniu aplikacji, która byłaby prosta w obsłudze i przejrzysta. Jej jedyną funkcją miało być publikowanie zdjęć. Po stworzeniu pierwotnej wersji aplikacji twórcy wysłali ją do kilku przyjaciół i okazało się, że opinie na jej temat są przeważająco pozytywne.

Zachęceni drobnym sukcesem, Systrom i Krieger zdecydowali się na udostępnienie projektu szerszemu gronu odbiorców. Na początku aplikacja dostępna była tylko dla użytkowników iPhonów, ale cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że niedługo po tym została ona wprowadzona też urządzenia z systemem Android. Użytkownicy szybko pokochali Instagram i wydaje się, że jego popularność nie maleje do dnia dzisiejszego.

Facebook kupuje aplikację

W roku 2011 Instagram został ogłoszony najlepszą aplikacją i Mark Zuckerberg, twórca portalu Facebook, zainteresował się projektem. Już w roku 2012, Instagram został kupiony przez Facebooka za około miliard dolarów. Zuckerberg nie chciał jednak łączyć dwóch aplikacji i zdecydował, że Instagram nadal będzie działał w ten sam sposób, jak zaplanowali jego twórcy. Wydaje się jednak, że sprzedaż projektu była dobrym pomysłem, bo Facebook mógł wykorzystać swój ogromny budżet, żeby dalej udoskonalać aplikację i wzbogacać ją o kolejne funkcje.

Najpopularniejsza aplikacja do publikowania zdjęć

Instagram został uruchomiony 6 października 2010 roku i od tamtej pory wciąż zyskuje na popularności. Twórcom aplikacji chodziło o stworzenie społeczności, która będzie zaangażowana w publikowane posty i zdecydowanie odnieśli sukces. To budowanie społeczności opartej na interakcji międzyludzkiej było bardzo skuteczną strategią, która działa do dziś. Okazuje się też, że Instagram jest nie tylko świetną platformą, na której możemy kontaktować się z naszymi znajomymi, ale też doskonałe narzędzie marketingowe wykorzystywane przez tysiące firm na całym świecie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak szybko zdobyć lajki i obserwujących na Instagramie?

Jak założyć konto na Instagramie?

Estetyka na Instagramie - czy jest ważna?